Foundation

Tjenixen.
Det var någon som ville ha tips på bra foundations så jag ska göra mitt bästa.
Jag själv använder inte foundation ofta för jag tycker det är jobbigt att ha något kladdigt i hela ansiktet, men när jag väl använder det så har jag två val.
Jag har en foundation som är från BeautyCycle som är jättebra, och den har jag beställt från en kompis som är försäljare till det märket ungefär. Inte så farligt dyr, runt L´oreal priser. Sedan har jag en till foundation från Chanel som jag fick i julklapp som jag önskat mig. Den är svindyr och jag använder den inte så ofta, den är lite fel färg för mig, Tyvärr!! Men den luktar rosor ungefär och själva foundationen är väldigt bra. Den kostar ca 500-lappen.
Kom ihåg att testa din foundation på käklinjen och applicera den med en pensel!

Är det något man ska lägga pengar på så är det ju foundation, eftersom att det är det som täcker porer osv..
Jag har inte testat många alls men jag ska skriva en lista på det som jag har hört folk rekommendera.
Budget
- Loreal true match foundation
- Loreal true match mineral foundaion
- Isadora high performance foundation
- Lumene natural code foundation
High end
- Shiseido the makeup dual balancing foundation (vill testa!!)
- Chanel (finns för alla hudtyper)
- Make up store:s foundations
- Clinique (rekommenderas verkligen)
Alla bilder är lånade av google...

Kommentarer
Postat av: claudia

Va gärna med i dagens blogg http://claudialovgren.blogg.se/2011/june/dagens-blogg.html#comment

2011-06-01 @ 19:46:34
URL: http://claudialovgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0