Förstora & Förminska

Man vill ju alltid ha det man inte har eller hur? Så har man stora ögon vill man ha mindre, och har man små ögon vill man ha större. Det är svårt att trolla, men med smink kan man nästan trolla, jag lovar!

Det finns två typer av eyeliner man kan använda sig av just för att förstora och förminksa och jag ska visa er!
Har man stora ögon ska man göra en tunntunn linje på fransraden, och vinga ut eyelinern mycket, för att få en illusion av att ögat är längre. Har man små ögon vill man göra de större, och det gör man genom att göra en tjockare linje på fransraden och inte vinga ut den. Detta gör en illusion av att ögat är större.
Här är den utvingade eyelinern, detta får ögat att se längre ut.
Här är bild av en tjockare eyeliner utan utvingning, ögat set större ut.
Här ser man lite av skillnaden mellan de två ögonen.
Jag tycker personligen det är snyggast med utvingad eyeliner, för det ser mer naturligt ut. + att det ser ut som om man har en extra frans i kanten:)
Tips: Om man inte når ÄNDA in till fransarna när man lägger mascara, kan man ta sin eyeliner och måla på fransarna längst in till ögat för att få de svarta. Annars kan det se ut som ett glapp mellan fransarna och eyelinern. Det gör det på mig för jag orkade inte måla dit eyeliner emellan haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0